McCormick – Seria X6
Producent ciągników rolniczych włoska firma Argotractors wprowadza na rynek nową serię ciągników marki McCormick oznaczoną X6 T4i. W skład tej serii wchodzą 3 modele X6.420, X6.430 i X6.440.
Silnik BetaPower 4 cylindrowy o pojemności 4,5 l z katalizatorem SCR. Generuje on następująca moc 111/121 KM , 121/133 KM oraz 130/140KM. Głowica silnika posiada 4 zawory na cylinder. Jest zastosowany elektroniczny wysokociśnieniowy wtrysk paliwa typu Common Rail wyprodukowany przez firmę Bosch,która jest również producentem systemu wtrysku płynu AdBlue. Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 495 Nm , 545 Nm oraz 577 Nm. Silnik jest wyposażony w dwustopniowy suchy filtr powietrza z wyrzutnikiem pyłów. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 180 l, a zbiornika płynu AdBlue 25 l.
Skrzynia przekładniowa występuje w 2 wersjach:
- 36 przełożeń do przodu ( 3 zakresy, 4 biegi, 3 półbiegi zmieniane pod obciążeniem) i 12 przełożeń do tyłu, bez reduktora, prędkość jazdy 40 km/h, zmiana kierunku jazdy elektrohydraulicznie.
- 48 przełożeń do przodu ( 4 zakresy, 4 biegi, 3 półbiegi zmieniane pod obciążeniem) i 16 przełożeń do tyłu z reduktorem , prędkość jazdy 40 km/h, zmiana kierunku jazdy elektrohydraulicznie.
Wałek WOM występuje w 3 wersjach:
- 2 prędkości obrotowe wałka 540/540ECO osiągane przy obrotach silnika 1944/1377 obr/min
- 2 prędkości obrotowe wałka 540/1000 osiągane przy obrotach silnika 1944/1917 obr/min.
- 4 prędkości obrotowe wałka 540/540ECO/1000/1000ECO osiągane przy obrotach silnika 1944/1580/1952/1586 obr/min.
Średnica wałka 1 3/8″ (34,9 mm) z 6 wypustami lub 1 3/8″ (34,9 mm) z 21 wypustami. Właczanie wałka odbywa się w kabinie, ale jest również możliwość z błotnika ciągnika gdzie jest zamontowany przycisk.
Hamulce tylne wielotarczowe chłodzone olejem zamontowane na tylnym mechaniźmie różnicowym. Są sterowane hydraulicznie za pomocą 2 pedałów hamulcowych znajdujących się po prawej stronie kierowcy. Mogą być one połączone ze sobą co zapewnia jednoczesne i równomierne hamowanie 2 kół. Hamulec postojowy sterowany dźwignią reczną polączoną linką sterującą z wielotarczowym (6 tarcz, wykonane ze spiekanego brązu) hamulcem zamontowanym na wale napędowym osi przedniej. Hamulec hydrauliczny przyczep montowany pod zamówienie. W przypadku zamówienia ciągnika z amortyzowaną osią przednią występują hamulce wielotarczowe chłodzone olejem zamontowane na przednim mechaniźmie różnicowym.
Oś przednia wykonana z żeliwa. Włącznie przedniego napędu odbywa się elektro-hydraulicznie przez hydrauliczne sprzęgło. Maksymalny kąt skretu kół wynosi 55°. Blokada mechanizmu różnicowego jest włączana elektrohydraulicznie jednocześnie z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Wyłączanie blokad mechanizmów rożnicowych po naciśnięciu pedałów hamulca. Wał napędowy zamontowany w osi podłóżnej ciągnika. Promień obrotu bez hamowania (4WD) wynosi 5200 mm.
Układ hydrauliczny w dwóch wersjach:
1. Pompa zębata dwustopniowa o wydajności 66 l/min(I stopień) + 38 l/min(II stopień) - [pierwszy stopień zasila do 4 par zaworów zewnętrznych (ciśnienie robocze do 200 ± 5 bar), hamulec hydrauliczny przyczepy opcja ( ciśnienie robocze 130 ± 10 bar) i zaczep polowy hydrauliczny opcja (ciśnienie robocze 200 ± 5 bar)]
[drugi stopień zasila układ wspomagania układu kierowniczego (ciśnienie robocze wynosi 21 bar ) oraz obwód niskiego ciśnienia skrzyni biegów:
- WOM hydrauliczny
- hydrauliczny hamulec WOM
- układ chłodzenia oleju
- układ smarowania przekładni
2. Pompa wielotłoczkowa w centralnym układzie zamkniętym LS o całkowitej wydajności 110 l/min.
Kabina jest wykonana w technologii 4 słupkowej spełniającej międzynarodowe standardy OECD. Jest wykonana ze stali konstrukcyjnej i wyposażona w ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz izotermiczne szyby. Wyposażona została w duże okno dachowe, które umożliwia pracę z ładowaczem czołowym i jest on widoczny w każdym położeniu. Poziom hałasu zgodny z normami EEC i wynosi:
- ciągnik uruchomiony, drzwi kabiny zamknięte 78 dBA
- ciągnik uruchomiony, drzwi kabiny otwarte 82 dBA
- ciągnik podczas jazdy 83 dBA
Trzypunktowy układ zawieszenia jest kat. 2 z szybkosprzęgami i posiada stabilizatory boczne z możliwością regulacji poziomej zawieszonych maszyn. Regulacja pionowa maszyny jest przeprowadzana mechanicznie za pomocą cięgła lewego i prawego (w opcji prawe cięgło może być hydrauliczne). Sterowanie podnośnikiem odbywa się w kabinie, a w przypadku zaczepiania maszyny można sterować przyciskiem zamontowanym na błotniku tylnym. Udźwig podnośnika razem z dwoma siłownikami wspomagającymi wynosi 5400 kg (średnica siłowników 65 mm).